Hvordan danner pædagogstuderende professionsidentitet i pædagoguddannelsen?
Forlaget DPP978-87-996260-5-2
160,00 DKK
Jan Jaap Rothuizen
Line Togsverd
Martin Bayer
Birgitte Højberg
Helene Falkenberg
Forskningsprojektet ”Pædagoguddannelsens praktik og dens bidrag til dannelse af professionsidentitet” har søgt indblik i, hvordan praktik i pædagoguddannelsen aktuelt forstås, forvaltes og fortolkes i 12 forskellige praktikinstitutioner. Hen over foråret 2019 har vi bevæget os ind i en særlig uddannelsesverden, ind i praktikken, hvor vi har fulgt og interviewet studerende, praktikvejledere og ledere. Vi har søgt at få indblik i og viden om, hvordan praktik konkret gøres i forskellige institutioner, af forskellige vejledere og studerende, i en bestræbelse på at få indblik i, hvordan praktikken bidrager, eller kan bidrage til, at den studerende danner en professionsidentitet.
I bogen er der blandt andet to detaljerede, mættede og tankevækkende fortællingen, der giver indblik i studerendes eget arbejde med at være i praktik og komme på sporet af at blive pædagoger. I andre artikler anskueliggøres og diskuteres forskellige vejledningsformer og forskellige vidensformer i praktikken. Gennemgående peges der på, at praktikkens betydning for den studerendes fagprofessionelle udvikling er relateret til det faglige miljø på stedet.
Se også publikationen: “Hvordan danner pædagogstuderende professionsidentitet i pædagoguddannelsen?” I denne publikation rapporteres fra et forskningsprojektgennemført af forskere fra VIA UC.
283 sider
ISBN 978-87-996260-9-0
Kunder der har købt dette produkt har også købt
978-87-996260-5-2
160,00 DKK