Indholdsfortegnelse
Pædagogik og fællesskaber
Redaktionelt
Betydning af tilhør:
Oversete perspektiver på ”den gode opstart” i vuggestuen
Anja Marschall og Crisstina Munck
Nødvendigheden af en teoretisk referenceramme for ungdomspædagogisk faglighed
Christoffer Schultz
Et kollektiv af superhelte:
Om hvordan individ og fællesskab kan kobles i kreative ungdomsfællesskaber
Mikkel Snorre Wilms Boysen
Ungeperspektiver på læringsfællesskaber i FGU
Ida Schwartz, Lene Kullen Hansen, Morten Kromann Nielsen og Tilde Mardahl-Hansen
Sofaer, pandekager og lyde fra flere verdener:
Selskabelighed som fritidsinstitutionel samværsform
Marianne Brodersen, Anne Winther Jensen, Mikkel Hald, Katrine Løth og Mikkel Snorre Wilms Boysen
Pædagogisk kvalitet og det pædagogfaglige fællesskab
Line Togsverd og Jan Jaap Rothuizen
Det usikre som premiss for pedagogisk arbeid i barnehagen
Marte Eriksen
Fritidshemslärares arbete, trivsel, inkluderande arbetssätt och samverkan
– en enkätstudie i svensk fritidshemskontext
Helene Elvstrand, Lina Lago og Johanna Lundqvist
Pædagogers forståelse af omsorg – i daginstitutioners almindelige hverdag
Thomas Gitz-Johansen og Kim Rasmussen