Nr. 02 - 2022: Pædagogik og fællesskaber

125,00 DKK


Ingen bedømmelse

stk.

Indholdsfortegnelse

 

Pædagogik og fællesskaber
Redaktionelt

 

Betydning af tilhør:
Oversete perspektiver på ”den gode opstart” i vuggestuen
Anja Marschall og Crisstina Munck

 

Nødvendigheden af en teoretisk referenceramme for ungdomspædagogisk faglighed
Christoffer Schultz

 

Et kollektiv af superhelte:
Om hvordan individ og fællesskab kan kobles i kreative ungdomsfællesskaber
Mikkel Snorre Wilms Boysen

 

Ungeperspektiver på læringsfællesskaber i FGU
Ida Schwartz, Lene Kullen Hansen, Morten Kromann Nielsen og Tilde Mardahl-Hansen

 

Sofaer, pandekager og lyde fra flere verdener:
Selskabelighed som fritidsinstitutionel samværsform
Marianne Brodersen, Anne Winther Jensen, Mikkel Hald, Katrine Løth og Mikkel Snorre Wilms Boysen

 

Pædagogisk kvalitet og det pædagogfaglige fællesskab
Line Togsverd og Jan Jaap Rothuizen

 

Det usikre som premiss for pedagogisk arbeid i barnehagen
Marte Eriksen

 

Fritidshemslärares arbete, trivsel, inkluderande arbetssätt och samverkan
– en enkätstudie i svensk fritidshemskontext
Helene Elvstrand, Lina Lago og Johanna Lundqvist

 

Pædagogers forståelse af omsorg – i daginstitutioners almindelige hverdag
Thomas Gitz-Johansen og Kim Rasmussen