Nr. 01 - 2021: Pædagogik og teknologi

125,00 DKK


Ingen bedømmelse

stk.

Indholdsfortegnelse

 

Pædagogik og teknologi
Redaktionelt

 

Kontrolteknologier på sikrede institutioner
– anvendelse og betydning i den socialpædagogiske praksis
Martin Hoffmann

 

Computationel tankegang fra et pædagogisk perspektiv
Skolepædagogens betydning for teknologiinddragelse i matematikundervisningen
Camilla Finsterbach Kaup

 

Implicit og eksplicit viden i tværprofessionelt samarbejde
Om velfærdsprofessionelles operationalisering af tidlig indsats og forebyggelse af udsathed gennem faglige vidensperspektiver
Birgitte Theilmann

 

Socialpædagogik og digital kommunikation for ægtefæller til mennesker med demens
– Understøttelse af sociale og eksistentielle udfordringer i spændingsfeltet mellem standardiserede løsninger og socialpædagogisk praksis
Randi Andersen, Ulla Skjødt og Lars Christian Aagerup

 

Uden for tema

 

Udsatte familiers perspektiv på koordinerede, helhedsorienterede sociale indsatser
– om styrkelse af handlekompetence
Tanja Miller og Trine Lolk Haslam

 

Gruppe-ekspertise i pædagogik med henblik på omsorgsarbejde
Søren Engelsen

 

Narrativ socialpædagogik giver pædagoger nye handlemuligheder
Anne Breumlund og Inger Bruun Hansen

 

Hvad er et læringsmiljø hele dagen i pædagogisk praksis?
Et casestudie af forståelser og praksis i fire kommuner
Thyge Tegtmejer, Kim Jerg, Morten Huusfeldt, Lasse Stenmann Ellebæk, Kaare Werner Nielsen og Janni Tofte Langerhuus