Indholdsfortegnelse
Pædagogik og teknologi
Redaktionelt
Kontrolteknologier på sikrede institutioner
– anvendelse og betydning i den socialpædagogiske praksis
Martin Hoffmann
Computationel tankegang fra et pædagogisk perspektiv
Skolepædagogens betydning for teknologiinddragelse i matematikundervisningen
Camilla Finsterbach Kaup
Implicit og eksplicit viden i tværprofessionelt samarbejde
Om velfærdsprofessionelles operationalisering af tidlig indsats og forebyggelse af udsathed gennem faglige vidensperspektiver
Birgitte Theilmann
Socialpædagogik og digital kommunikation for ægtefæller til mennesker med demens
– Understøttelse af sociale og eksistentielle udfordringer i spændingsfeltet mellem standardiserede løsninger og socialpædagogisk praksis
Randi Andersen, Ulla Skjødt og Lars Christian Aagerup
Uden for tema
Udsatte familiers perspektiv på koordinerede, helhedsorienterede sociale indsatser
– om styrkelse af handlekompetence
Tanja Miller og Trine Lolk Haslam
Gruppe-ekspertise i pædagogik med henblik på omsorgsarbejde
Søren Engelsen
Narrativ socialpædagogik giver pædagoger nye handlemuligheder
Anne Breumlund og Inger Bruun Hansen
Hvad er et læringsmiljø hele dagen i pædagogisk praksis?
Et casestudie af forståelser og praksis i fire kommuner
Thyge Tegtmejer, Kim Jerg, Morten Huusfeldt, Lasse Stenmann Ellebæk, Kaare Werner Nielsen og Janni Tofte Langerhuus
.png)