Redaktionelt forord
Socialpædagogikkens uddannelseshistorie som kilde til gentænkning af Pædagoguddannelsens i lyset af dens aktuelle krise
Af Bent Madsen, Hanne Meyer-Johansen & Gitte Lyng Rasmussen
Om fritidspædagogik
Af Morten M. Madsen
Klub- kammerat- og samfundsomsorg
Af Jesper Larsen
Sundhedsopgaver i Pædagogisk Praksis
Etiske dilemmaer og professionel identitet set fra studerendes perspektiv
Af Jens Sand Østergaard og Mette Houlberg Hougaard
Livslang læring for mennesker med demens
– set i et neuropædagogisk perspektiv
Af Diana Schack Thoft og Anni Mortensen
Trivsel med kroppen forrest
– et kig på neuropædagogik, yoga og åndedræt som trivselsfremmere
Af Lonni Holm Jeppesen Nielsen
Samtale uden ord
Af Anders Milan Kolditz og Allan Hviid Knudsen
”… og så øver jeg mig på selvstændighed”
Myndigblivelsens mulighedsrum på STU-skolen
Af Jonna Nøttrup
Boganmeldelser
Helge Kminek (ed.) (2024). Survival trough Bildung. On the Topicality of Heinz-Joachim Heydorn’s Philosophy of Education
Anmeldt af Niels Rosendal Jensen
Eva Børjesson Buus (2025). Borgerens krop. Stress, ubalance og kropslige indsatser i socialt arbejde
Anmeldt af Niels Rosendal Jensen
Steno, A.M. og Hauge, S. (2024). Stemmer fra socialpsykiatrien: Rettigheder – Ressourcer – Recovery
Anmeldt af Niels Rosendal Jensen
Interview
Ordblindhed
– en vigtig opgave for professionelle
Birgit Dilling Jandorf i samtale med redaktøren