2004 - Nr. 4 - Erhvervsuddannelserne

25,00 DKK


Ingen bedømmelse

stk.

Tidsskrift for Arbejdsliv Nr. 4, 2004
Erhvervsuddannelserne


Redigeret af Ida Juul og Christian Helms Jørgensen


Forord

Ida Juul:
Erhvervsuddannelserne - et forsømt forskningsområde

Morten Smistrup:
Fag og fagidentitet - en fantastisk og problematisk ramme for at blive dygtig

Vibe Aarkrog:
Vi ved jo ikke, hvad der kan ske i løbet af en arbejdsdag. Transfer i forskellige praksissituationer

Lene Tanggaard:
Evaluering som regulering af læring

Peter Musaeus og Claus Elmholdt:
Eklektricisme og erhvervsuddannelses-pædagogik. Styring, tendens eller tilfældighed?

Hans Jørgen Knudsen:
De seneste 20 års reformer i erhvervsuddannelserne. Fra reformer til kontinuerlig forandring (Debatartikel)


Abstracts


Anmeldelser

Niels Jul Nielsen
Mellem storpolitik og værkstedsgulv. Den danske arbejder - før, under og efter Den kolde krig
(Knud Knudsen)

Debra E. Meyerson:
Tempered Radicals. How Everyday Leaders Inspire Change at Work
(Peter Hagedorn-Rasmussen)

Christina Garsten og Kerstin Jacobsson (red.):
Learning to be employable. New agendas on rosk, responsibility and learning in a globalizing world
(Hanne Dauer Keller)

Ruth Nielsen:
Europæisk Arbejdsret
(Henrik Karl Nielsen)

Jan Høgelund, Trine Filges og Søren Jensen:
Langvarigt sygefravær. Hvad sker og hvordan går det?
(Ulla Gerner)

B. Belcher, H. Sampson, M. Thomas, J. Veiga og M. Zhao:
Women seafarers. Global employment policies and practices
(Fabienne Knudsen)

H.-G. Schönwalder, J. Berndt, F. Ströver og G. Tiesler:
Belastung und Beansprachung von Lehrinnen und Lehren
(Finn Wiedemann)

Vittorio Di Martino, Helge Hoel og Cary L. Cooper:
Preventing violence and harassment in the workplace
(Annie Høgh)

Ole Nielsen og Eva Bjerrum:
Bliver man lidt småsær af at have sit eget kontor? Nye samarbejdsformer til debat
(Jesper Steen)

Andy Hargreaves:
Teaching in the Knowledge Society. Education in the age of insecure
(Finn Wiedemann)

Marianne van Woerkom:
Critical Reflection at Work. Bridging individual and organisational learning
(Steen Høyrup)