Studier i Pædagogisk Filosofi
Årgang 4 Nummer 2 2015
Indhold
- Torill Strand: Kosmopolitisme og realisme
- Helgard Mahrdt: Refugees and Europe: a dilemma or a turning point?
- Katariina Holma & Tiina Kontinen: The Rocky Road of Growth into Contemporary Citizenship:
Dewey, Gramsci, and the Method of Democrac - Claudia Schumann: Graphic Contaminations: Cosmopolitics of the ‘I’ in American Born Chinese and Persepolis
- Hansjörg Hohr: Oppdragelsen til verdensborgerskap i kunstnerisk perspektiv
- Rebecca Adami: Paideia and Cosmopolitan Education: On Subjectification, Politics and Justice
- Rebecka Lettevall: En kritik av det kosmopolitiska förnuftet? Om samtidsrelevansen av Kants kosmopolitism
- Torhild Godø Sæther: Utfordringar i å vere eit forskande kroppssubjekt
Anmeldelser
- Anders Dræby Sørensen: Marie Luise Knott: Unlearning with Hannah Arendt
- Anders Dræby Sørensen: Morten Timmermann Korsgaard: Hannah Arendt og pædagogikken
- Mathias Christensen: Steen Beck: Veje til vinden: Piagets og Vygotskys læringsteorier i historisk og teoretisk belysning
Kunder der har købt dette produkt har også købt