No 49 – Luhmann and media

150,00 DKK


Ingen bedømmelse

stk.

208 sider

Editors: guest editors Jesper Tække and Michael Paulsen


Table of Contents

Editorial
Luhmann and the media
 Jesper Tække & Michael Paulsen

Articles
Fra massemedier til mediesystem – om kodediskussionen i systemteoretisk medieforskning
 Mikkel Fugl Eskjær
Observing the stars. Love in the age of systems
 Kjetil A. Jakobsen
Tattoo: a multifaceted medium of communication
 Christian Wymann
Risk perceptions and public debates on climate change: a conceptualisation based on the theory of a functionally-differentiated society
 Markus Rhomberg
Risk communication as an operation meant to produce and share audiences
 Daniela Korbas-Magal
Luhmanns massmedieteori och Internet som ett artificiellt intelligent semiotiskt system
 Peter Kåhre
Interviewing media workers
 Heike Graf
Mediebrud mellem organisationer og netværk
 Lars Clausen
Facebook – et netværk i fællesskabet
 Jesper Tække
Clicking for friendship: social network sites and the medium of personhood
 Daniel B. Lee, Jessica Goede & Rebecca Shryock
Consumption that matters
 Sophie Esmann Andersen & Carsten Stage

Reviews
Jesper Tække & Rasmus Svarre Hansen: Samfundets vilkår
 Lars Qvortrup
Anker Brink Lund, Lars Nord & Johann Roppen: Nye udfordringer for gamle medier. Skandinavisk public service i det 21. århundrede
 Roel Puijk
Lotte Nyboe: Digital dannelse. Børn og unges mediebrug og -læring inden for og uden for institutionerne
 Stine Liv Johansen
Chris Mathieu & Jesper Strandgaard Pedersen (Eds.): Dansk film i krydsfeltet mellem samarbejde og konkurrence
 Jakob Isak Nielsen
Lynn Vavreck: The Message Matters – The Economy and Presidential Campaigns
 Anders B. Rasmussen
Nina Bonderup Dohn & Lars Johnsen: E-læring på web 2.0
 Jørgen Bang
David Buckingham & Rebekah Willet (eds.) Video Cultures. Media Technology and Everyday Creativity
 Thomas Mosebo
Bernard Perron & Mark J.P. Wolf (Eds.): The Video Game Theory Reader 2
 Ole Ertløv Hansen
Brenda R. Weber: Makeover TV. Selfhood, Citizenship and Celebrity
 Anne Jerslev
Peter Bro: Menneskelig kommunikation – Fra telegrafisternes til journalisternes tidsalder
 Henrik Bødker

Kunder der har købt dette produkt har også købt